Partneři

Pool - karambol
fotbálek - šipky
www.fousek.paleo.cz

Volyně info - nezávislý informační server města Volyně a okolí.
http://www.volyne.info

Obchod Silva-Gabreta
www.silva-gabreta.cz

Jiho.český seznam
www.jiho.ceskyseznam.cz

Výměna ikonek
Partnerské weby

Info-Mail.cz - český eReklamní systém

Pravidla čtyř kulového karambolu
podle Járy Cimrmana

1 . Kulečník je společenská kratochvíle.

2 . Kulečník se hraje výlučně se čtyřmi koulemi.

3 . Hra se zahajuje rozhozením všech čtyřech koulí, vždy po dvou z protějších rohů.

4 . Strkaná koule je koule barvy červené.

5 . Začíná hráč, který vyhrál los. Losuje se zpravidla systémem der Stein, die Schere, das Papier. V kole hráč končí jakmile nedosáhne alespoň bodu a hraje druhý hráč.

6 .Za strk je považován střet (karambol) červené strkané koule se dvěma dalšími koulemi a je počítán za jeden bod.

7 . Střetne-li se červená strkaná koule se všemi třemi koulemi, jedná se o tzv. ‚desítku' a je počítána za deset bodů.

8 . Střetne-li se červená strkaná koule s první, resp. druhou koulí více než jednou a poté i s druhou, resp. třetí, nelze si tento strk resp. desítku započítat. Jedná se o tzv. kopnutý šťouch.

9 . Je-li před strkem či desítkou zasažen jeden nebo více mantinelů, jedná se o tzv. buzar. Pak jsou body počítány dvojnásobnou hodnotou (2, 20).

10 . Prošťouchy nejsou přípustné. Prošťouch nastává v momentě, kdy je tágo v kontaktu s červenou strkanou koulí a ta je zároveň v kontaktu s jinou koulí.

11 . Dotýká-li se červená strkaná koule druhé koule, či dotýkají-li se jiné koule vzájemně, nelze na ně hrát. Koule tzv ‚spí.

12 .Pokud hráč netrefí červenou strkanou koulí v kole žádnou ze tří zbývajících koulí, zapíše body které v kole nahrál, odstoupí od stolu a pravou falší hraje další.

13 . Jestliže jakákoli koule opustí hrací stůl a spadne na zem, maže si hráč, kterému se toto podařilo veškeré nahrané body. Ve hře pokračuje další hráč po rozhození koulí dle bodu 3.

14 . Jestliže se hráč dotkne červené strkané koule tágem i nechtěně a tato se nedotkla žádné jiné koule, odstoupí od stolu a hraje druhý hráč. Nahrané body z kola si však připíše. Toto platí pohne-li i jinou koulí, např. oděvem, paží, nohou, vousem apod.

15 . Hraje se zpravidla do 100 bodů; po dosažení 99 bodů je nutné celou hru zakončit tzv. ‚podpisem'. Ve zvlášť významných zápasech (jakými finálové zápasy turnajů J.C. jsou) je možné hrát až na 200 bodů. Zakončí se opět po 199 bodech podpisem.

16 . Podpisem se rozumí střet červené strkané koule s první koulí, mantinelem a druhou koulí. Podpis je platný i v případě střetne-li se červená strkaná koule i s koulí třetí.

17 . Přehraje-li hráč 99 bodů, připíše si dosažené body z kola do 99 bodů a hraje druhý hráč. Např. má-li první hráč 94 bodů a v kole nahrál 10 bodů, připíše si 5, má 99 bodů a hraje druhý hráč.

18 . Jakmile jeden z hráčů dosáhne 100 resp. 200 bodů, hra končí a stává se vítězem.

19 . Hráči si po skončení zápasu potřesou pravicí a je vhodné vyžadovat po vítězi satisfakci v podobě kořalky za předpokladu, že poražená strana opětuje též kořalkou stejné značky.

 Klubová sekce

Nejsi přihlášen ... Registrace | Login


Po přihlášení se Vám zobrazí volby a sekce, které jsou nepřihlášeným uživatelům skryté.

 Poslední zprávy

Vyhlašujeme nábor zájemců, na čtyřkulový amatérský karambolový turnaj ve Volyni !
Více v menu přihlášky.
Již je přihlášeno
(5) účastníků turnaje.

Tyto stránky jsou v provozu od 29. srpna 2008, a byly vytvořeny z důvodu dohody několika karambolových amatérských nadšenců.
Doufáme, že se vám budou líbit, a budou inspirací pro další kulečníkové nadšence, nejen z okolí Volyně.

 Počítadlo návštěv

Celkem: 73609
Tento rok: 4558
Tento měsíc: 270
Tento týden: 14
Dnes: 3
Online: 1
Přihlášených: 0
Anonymních: 1

Počítáno od 10.11.2008


 

© 2008 SGKarambol Volyně. Alois Kreps.    Vytvořeno s pomocí Agama Web Buttons